Wednesday 11 October 2017

Forex Bank Negara Malaysia


Forexregulering i Malaysia Sentralbanken - Bank Negara Malaysia Matters vedrørende Malaysias valuta er regulert av Malaysias sentralbank, Negara Malaya Bank. Det ble etablert i januar 26, 1959 og ligger i landets hovedstad, Kuala Lumpur med det formål å utstede den nasjonale valutaen. Malaysisk ringgit tjene som bankør og rådgiver for den malaysiske regjeringen og til slutt å regulere landets kredittituasjon. Det er visse bestemmelser som banken hadde gitt ut i det siste, som kan føre til forvirring om hvorvidt Malaysias ringgit har lov til å bli handlet på valutamarkedet. Den ble også blandet med tidligere kapitalkontroller, spesielt offshoreforbudet til Malaysias ringgit. Exchange control act av 1953 En lov om å overføre krefter og pålegg plikter og restriksjoner i forbindelse med gull, valuta, betalinger, verdipapirer, gjeld og import, eksport, overføring og oppgjør av eiendom og for formål knyttet til de forhold som er forutsatt . Inkluderer siste endringer opp til lov A12412005 - cif. 1. januar 2007. Restriksjoner på import og eksport er tydelig i del V Import og eksport av nevnte lov og ufaglært tolkning kan føre til unøyaktige konklusjoner. § 24. Restriksjoner på import. Med unntak av tillatelse fra kontrolløren og underlagt enhver ordre som er gjort i henhold til denne lov, skal ingen person importere - noen slike notater som kan være angitt etter ordre fra kontrolløren, være notater utstedt av bank eller notater av en klasse som er eller har på noen gang har vært lovlig betalingsmiddel i et hvilket som helst territorium eventuelle statsobligasjoner, og eventuelle sertifikater for tittelen til enhver sikkerhet, inkludert et hvilket som helst slikt sertifikat som er blitt kansellert, og ethvert dokument som bekrefter destruksjon, tap eller kansellering av et sertifikat om tittel til sikkerhet. I denne delen inneholder uttryksnotatet en del av et notat, og uttrykksikkerheten inneholder en sekundær sikkerhet. § 25. Generelle restriksjoner på eksport. Med unntak av tillatelse fra kontrolløren og underlagt enhver ordre som er gjort i henhold til denne lov, skal ingen eksportere - noen notater fra en klasse som er eller har til enhver tid vært lovlig betalingsmiddel på et hvilket som helst territorium noen postordre noen statsobligasjoner noen gull noen av Følgende dokumenter (inkludert et hvilket som helst slikt dokument som er kansellert): Et sertifikat av tittel til en sikkerhet og enhver kupong, enhver forsikringspolicy, enhver veksel eller et notat uttrykt i form av en annen valuta enn en planlagt territorium og betales ellers enn innenfor de planlagte territoriene, er ethvert dokument som § 7 gjelder ikke utstedt av en autorisert forhandler eller i henhold til en tillatelse gitt av kontrolløren og ethvert dokument som bekrefter ødeleggelsen, tapet eller kanselleringen av noen av de ovennevnte dokumenter og eventuelle slike artikler eksportert på person av en reisende eller i en reisendebagasje som kan foreskrives. I denne delen inneholder uttrykksnotatet en del av et notat, uttrykksikkerheten inneholder en sekundær sikkerhet, og uttrykkskupongen skal tolkes i samsvar med sikkerhetens betydning. Men bestemmelse om omgang med utenlandsk valuta er nevnt i avsnitt 4 i den reviderte loven. § 4. Forhandler i gull og utenlandsk valuta. Med unntak av kontrollørenes tillatelse, skal ingen andre enn en autorisert forhandler i Malaysia kjøpe eller låne gull eller utenlandsk valuta fra, eller selge eller låne gull eller utenlandsk valuta til enhver annen person enn en autorisert forhandler . Med unntak av kontrollørenes tillatelse, skal ingen person som er bosatt i de planlagte territoriene, annet enn en autorisert forhandler, i Malaysia gjøre noen handling som involverer, er i forbindelse med eller forbereder seg på å kjøpe eller låne noe gull eller utenlandsk Valuta fra, eller salg eller utlån av gull eller utenlandsk valuta til, enhver person utenfor Malaysia. Når en person kjøper eller låner gull eller utenlandsk valuta i Malaysia eller er en person bosatt i de planlagte territorier, utfører en handling som involverer, er i forbindelse med eller forbereder seg på kjøp eller lån av gull eller utenlandsk valuta utenfor Malaysia, skal han overholde slike vilkår for bruken som den kan bli satt til, eller perioden som den kan bli beholdt, slik det fra tid til annen blir informert ham av kontrolløren. Det er tydelig at selskaper, Forex meglere spesifikt, kan importere eller eksportere valutaer når det er tillatt av Controller Controller of Foreign Exchange. Godkjenningen av denne materialiseres i form av en lisens som er nevnt i del II i Money Changing Act fra 1998. Money Changing Act 1998 En lov om å gi lisensiering og regulering av pengeskiftende virksomhet og andre forhold knyttet til dette . Inkluderer siste endringer opp til PU (A) 2372006 - cif. 21 Jul 2006 Ingen person skal fortsette å skifte penger uten lisens gitt i henhold til denne loven. Enhver person som bryter med underavsnittet skal være skyldig i en lovbrudd og skal ved domfellelse straffes med bøter som ikke overskrider hundre tusen ringgit eller til fengsel for en periode som ikke overstiger fem år eller begge deler. Med hensyn til denne loven betyr bytteforretning - virksomheten om å inngå en valutakurstransaksjon til en valutakurs for å kjøpe reisekontroll ved en bytte eller annen virksomhet som ministeren kan foreskrive. Nødvendigheten av å anvende en lisens, beskrivelsen av søkeren og lisensen selv er gitt i underavsnittet av loven. Det ble også diskutert i det foregående avsnitt lisensprosessen, tilbakekalling og parametrene for den, sammen med mulig handling. Dermed kommer til en konklusjon at valutamarkedet ikke er direkte regulert av sentralbanken. BNM regulerer kun den malaysiske ringgiten og utsteder lisenser, men ikke selve handelen. Ifølge Malaysias investeringsutviklingsmyndighet (MIDA): Investeringer i utenlandsk eiendomsmegling Beboere er frie til å investere i utenlandsk valuta eiendeler ved å bruke egne utenlandsk valuta midler, fortjeneste fra Tillatelse til utlån av utenlandsk valuta og videreføring av utstedelse av innledende offentlige tilbud på hovedstyret i Bursa Malaysia. Forsikringsgrenser gjelder kun for investeringer av innbyggere med innenlands ringgit-lån som konverterer ringgit til utenlandsk valuta for investeringen som følger. Opptil RM50 millioner tilsvarende i samlet per kalenderår for hjemmehørende selskaper på konsernbasis og Opp til RM1 millioner tilsvarende per kalenderår samlet for innbyggere. Lån i utenlandsk valuta Boligselskaper kan fritt oppnå beløp i utenlandsk valuta lån fra: Lisensierte landbaserte banker Ikke-hjemmehørende, ikke-bankrelaterte selskaper og Boligrelaterte selskaper Valutalån av residenter fra utenlandske banker og andre utenlandske selskaper (ikke-relatert) er underlagt en forsiktighetsgrense på RM100 millioner tilsvarende samlet på konsernnivå. Utlån i utenlandsk valuta av bosatt individer fra lisensierte land i land og eventuelle ikke-bosatte er underlagt en samlet grense på RM10 millioner tilsvarende. Lån i ringgit Boligselskaper er frie til å skaffe ringgit-lån fra ikke-hjemmehørende, ikke-bankrelaterte selskaper for å finansiere aktiviteter i den virkelige sektoren i Malaysia eller opp til RM1 millioner i sammenheng fra andre ikke-residente utenlandske banker eller enkeltpersoner til bruk i Malaysia Innbyggere er fri til å få ringgit-lån av noe beløp fra ikke-hjemmehørende nærmeste familiemedlemmer og opp til RM1 millioner i samlet verdi fra ikke-residente ikke-bank selskaper eller andre ikke-hjemmehørende personer for bruk i Malaysia. Beboere er frie til å hekke med lisensierte landbaserte banker og lisensierte internasjonale islamske banker for deres kapitalkonto og gjeldende kontotransaksjoner. Sikring med ringgit må imidlertid kun gjennomføres med de lisensierte landene på land. Utenlandske valutakontoer Beboere er frie til å åpne valutakontoer med lisensierte landbaserte banker, lisensierte internasjonale islamske banker og offshore banker for ethvert formål. Når det gjelder person som er bosatt, kan kontoen opprettholdes individuelt eller i fellesskap med enhver annen innbygger, og med et ikke-hjemmehørende øyeblikkelig familiemedlem. For utenlandsk valuta-kontoer opprettholdes av hjemmehørende selskaper med lisensierte internasjonale islamske banker og offshore-banker, Konto kan finansieres med utenlandsk valuta kvittering unntatt utbytte fra eksport av varer. Det er ingen begrensninger på kilden til utenlandsk valuta midler som skal krediteres i utenlandsk valuta kontoer vedlikeholdt med lisensierte onshore banker. Det kan konkluderes med at investeringer i utenlandsk valuta eiendeler er tillatt og ubegrenset med mindre investoren hindres av store lån. Eksekutivsekretær Sidek til lederoppgavestyrke på valutatab Tap Andre medlemmer av den spesielle arbeidsstyrken vil bli annonsert snart. KUALA LUMPUR: Skapet har utnevnt tidligere sjefsekretær til regjeringen Mohd Sidek Hassan som leder av den spesielle arbeidsstyrken for å gjennomføre foreløpige undersøkelser av tapene som involverte valutatransaksjoner av Bank Negara Malaysia (BNM) på 1990-tallet. Statsminister8217s kontor, i en uttalelse i dag, sa at oppdragsordenen for den spesielle arbeidsstyrken var å foreta en foreløpig undersøkelse knyttet til BNM8217s tap i spekulative aktiviteter for transaksjoner i utenlandsk valuta. I tillegg er det også å avgjøre de faktiske tapene og om det var prosedyre og økonomisk administrasjonsforbrytelse, og omfanget av påfølgende oppslag. Arbeidsstyrken vil da sende inn anbefalinger og forslag til regjeringen om videre tiltak som skal tas, herunder etablering av en Royal Commission of Inquiry, om nødvendig, basert på resultatene av undersøkelsen, sa uttalelsen. 8220Bestemmelse av det spesifikke referanseprosjektet er det første skrittet for å få alle relevante fakta, inkludert analysen av alle parlamentariske saker på det tidspunktet, protokollene fra de foregående kabinemøtene, Revisor-General8217s rapport, Bank Negara Malaysia-rapport og dokumenter og så på, 8221 det lagt til. Uttalelsen sa at undersøkelsene ville bli gjennomført på en transparent, fri og rettferdig måte. Andre medlemmer av den spesielle arbeidsstyrken vil bli annonsert snart. De bør oppleves, ha spesiell kompetanse for å bidra til å utføre funn og avsløring av dokumenter for å få de virkelige fakta knyttet til BNM8217s valutatransaksjoner. Sidek var med offentlig tjeneste i 38 år, inkludert seks år som sjefsekretær til regjeringen. Han har en Bachelor of Arts (økonomi) i offentlig forvaltning fra Universiti Malaya og en mastergrad i bedriftsøkonomi fra New Hampshire College, USA. Leserne må ha et gyldig Facebook-konto for å kommentere denne historien. Vi gleder oss over dine meninger for å gi en sunn debatt. Vi vil at leserne våre skal være ansvarlige mens de kommenterer og vurdere hvordan deres synspunkter kunne mottas av andre. Vær høflig og bruk ikke svergeord eller grov eller seksuelt språk eller ærekrenkende ord. FMT har også rett til å fjerne kommentarer som bryter med brevet eller ånden i de generelle kommentarreglene. Synspunktene som er uttrykt i innholdet, er de av brukerne våre og reflekterer ikke nødvendigvis FMTs synspunkter. Banken ønsker å informere den effektive 2. mars 2017, kapitaldekningsrammen (Basel II ndash Risk Weighted Assets) og Kapitaldekningsrammen for Politikkdokumentet for islamske banker (risikovektede eiendeler) vil bli omdelt for å inkludere reviderte krav til bruk av interne estimater for effektiv forfall i Stiftelsen Internt Rangeringsbasert Tilnærming (F-IRB). Lovgivning For å gjøre det mulig for banken å oppfylle målene til en sentralbank, har den full rettsbeføyelser i henhold til følgende lovgivning for å regulere og føre tilsyn med det finansielle systemet. Banken ønsker å informere den effektive 2. mars 2017, kapitaldekningsrammen (Basel II ndash risikovektede eiendeler) og kapitaldekningsrammen for islamiske banker (risikovektede eiendeler) vil bli revidert for å inkludere reviderte krav til bruk av interne estimater for effektiv forfall i Fondets IRB. Lovgivning For å gjøre det mulig for banken å oppfylle målene til en sentralbank, har den en omfattende juridisk kompetanse i henhold til følgende lovgivning for å regulere og føre tilsyn med det finansielle systemet.

No comments:

Post a Comment