Tuesday 3 October 2017

Fusion Io Aksjeopsjoner


FIO Stock Implodes på svak salg Outlook. Oct 24, 2013, 1 52 pm EDT Av Tom Taulli InvestorPlace Writer IPO Playbook Editor. Top Flashminne leverandør Fusion-io FIO har en tøff torsdag, med aksjer i FIO-aksjen verdt ca 26 mindre enn de var i går. Som et resultat, har FIO-aksjen nå mistet nesten 60 av verdien siden 1. januar. Google fortsatt en av de beste aksjene å kjøpe. Så hva skjedde med FIO-aksjen. Vel, Fusion-io inntjening ble utgitt i går Inntektene kollapset 27 til 86 3 millioner, mens det korrigerte tapet kom til 7 cent per aksje. Den gode nyheten er at begge tallene var bedre enn forventet. De dårlige nyhetene Ifølge selskapet vil inntektene bare øke litt i sekvens i løpet av det nåværende kvartalet. Men gaten var på utkikk etter en 33 økning. Vel, og det var flere dårlige nyheter. FIOs økonomidirektør Dennis Wolf boltet, etter å ha vært hos selskapet i bare tre år eller så. Og FIO-sjefssjef har også forlatt. Kan FIO Al så mistet sin administrerende direktør og Chief Marketi ng offiser. Det er vanskelig å tro at tilbake i juni 2011 FIO lager var en rød-hot IPO Forventet var at selskapet ville være en stor mottaker av vekst av kunder som Apple AAPL og Facebook FB. But Flash-minne virksomheten har i stedet viste seg å være et slag. Konkurransen fortsatte å montere, for eksempel fra spillere som EMC EMC, Hitachi Data Systems Huawei Technologies og Intel INTC FIO måtte også møte en rekke velfinansierte oppstart. En annen problemkonsentrasjon Om 84 av de totale inntektene for FIO kommer fra bare 10 kunder Og de gjør ofte massive bulkkjøp, noe som fører til uforutsigbarhet av prognoser. Med andre ord, det er så bra at FIO-aksjen vil være døde penger for en stund. Tom Taulli kjører InvestorPlace-bloggen IPO Playbook Han er også forfatter av High-profit IPO strategier, alt om varer og alt om kort salg. Følg ham på Twitter på ttaulli. På grunn av denne skrivingen beholdt han ikke stilling i noen av de nevnte verdiene. rticle trykt fra InvestorPlace Media.2017 InvestorPlace Media, LLC. Fusion-io ble igjen rangert 1 i den siste Q2 2014-utgaven av Top SSD Companies Denne artikkelen inneholder en oppsummering oppdatering for de fleste børsnoterte selskaper i Q2 - og stiller dette spørsmålet . Hvorfor var Fusion-io - den mest kjente og mest beundrede bedriftens SSD-selskap ikke i stand til å overleve som et selvstendig selskap Dette er virkelig et spørsmål om tilstanden til SSD-markedet - og omfanget av investeringer og ressurser som nå er nødvendig for å være en stor tilstedeværelse og konkurrere lykkes å lese artikkelen Redaktør - 29. januar 2014 - 4. kvartal 2013 - var Fusion-io s 20. rett kvart øverst på Top SSD Companies-listen - bekrefter at det fortsatt er ansett som en uber superledende bedrift SSD-selskap når det gjelder ideer og produkter. Men det forblir en ubehagelig tid for selskapets virksomhet - som i 2. halvår 2013 - fortsatte FIO å rapportere omsetningene betydelig lavere enn året før. Over og over det organiske konkurransepresset som følge av konkurrentene i konkurrerende konkurrenter i det voksende PCIe SSD-markedet - Fusion-io som noen andre selskaper i dette markedet - for eksempel Violin and Stec hadde steget høyt i tidvann støttet av for smal kundebase. I tillegg hadde Fusion-io noen selvtillit påførte problemer med å ha økt brukseffektiviteten til sine produkter for sine største kunder for mye for tidlig - noe som medførte at de ikke behøvde å fortsette å kjøpe flere produkter. Fusion-io var bare den første leverandøren som traff Denne rocken er rask - men det er en faktor som vil spekulere og forstyrre alle SSD-leverandører på ulike tidspunkter i fremtiden - som jeg diskutert i min artikkel - møtes Ken - og SSD-programvarehendelsen horizonn. In dette kvartalet - under veiledning av nye Administrerende direktør Shane Robison - Fusion-io så på meg som et selskap med 2 hovedoppdrag. Et korrigerende handlingsprogram - å lære å jobbe som en tradisjonell virksomhet i stedet for en investering sulten oppstart - og - å fokusere på disiplinen med å utvinne mer penger fra en bredere kundebasert kunde og dermed øke omsetningen igjen - men betinget av den nye disiplinen for FIO, som også har til hensikt å være lønnsomt - snarere snarere enn senere. Et identitetskorrigeringsprogram - som selskapet fortsatt lotter seg gjennom som jeg skrev dette - og som kan ta år i stedet for noen få kvartaler å løse - basert på bedriftens ambisjon om å forandre seg fra å være bare ansett som den ledende leverandøren av Enterprise PCIe SSD-moduler og programvare som er betydelig nok i seg selv - å legge til Den nye dristige ambisjonen om å bli ansett som et ledende rackmontert SSD-system selskap. Editors kommentarer - Oktober 2013 - I tredje kvartal 2013 for det 19. kvartal i rekkefølge - i Top SSD Companies-listen - Fusion-io var igjen den 1 mest søkte og forsket SSD selskap av leserne av. I august 2013 - en leser spurte meg om den nåværende betydningen av dette - gitt selskapets siste mangel på inntekter gro wth. In general - Jeg pekte på den beviste registreringen av denne serien som har sporet SSD-søkevolum i den mest innflytelsesrike fokusgruppen i bransjen i over 6 år - en ubestridelig viktig faktor som jeg diskuterte i Q1 2013-utgaven. Spesielt - med referanse til den siste perioden - og Fusion-io - det er mange fortellinger som man kan knytte til denne fortsatte interessen - i tillegg til eventuelle midlertidige tilfeldige spikes som følger med alle SSD-selskaper når de kommer inn i blendingen av akkvisisjon eller investeringsnyheter eller spekulasjon. Mange andre ting - jeg sa at det har vært og fortsatt er en stor mengde interesse for å forstå hva Fusion-io s-programvare gjør, og for de fleste i SSD-bransjen kom deres introduksjon til PCIe SSD-konseptet fra FIO. Du kan ikke forstå SSD-markedet og teknologidynamikken i bedriften SSD uten dette å vite hva Fusion-io har gjort og gjør nå Hvem er hvem i SSD - ved Zsolt Kerekes redaktør - 9. april 2013. En lthough SSD-markedet for virksomheten tok allerede damp år før Fusion-io lanserte sine første ioDrive-produkter i 2007 - Fusion-io har gjort mer enn noe annet SSD-selskap før - eller siden - for å endre måten ALLE bedrifts-servere blir solgt til. s nå utænkelig at en hvilken som helst ny enterprise server produktlinje ville bli utformet og markedsført uten å ha noen form for fabrikk tilgjengelig flash SSD akselerasjon alternativet utformet på sitt hjerte Fusion-io er selskapet som endret det Og alle andre SSD-bedrifter i bedriften nå nytte av den endringen i forretningstanker. Det er stor og forstyrrende forskjell fra de tidligere tiårene av SSD-markedet da SSD-selskaper måtte jobbe hardt for å forklare sluttbrukere - en om gangen - den mest sannsynlige sannsynlige grunnen til at deres apps ikke kjørte fort nok, var på grunn av mangler i utforming og implementering av tradisjonell dataarkitektur - som ikke ville være økonomisk fast ved å bare kjøpe flere CPUer eller spille spill med overprioritering rovisioning harddisk arrays. Selskapet startet med fokus på ny dynasti i stedet for eldre SSD installasjoner - og det pleide å si at FC SANs var gammeldags og ineffektiv - men i dag kan FIO selv pakke en kraftig slag i det som pleide å bli tenkt av som disse eldre SSD-applikasjonssiloer også - med en spesiell appell til store SSD-mørke saks sluttbrukere - en kategori av kunder for hvem det er verdt å forstå hvordan å trekke ut hver nyanse av kostnadsfordeler ved å analysere måten deres apps samhandler med SSDene deres. Hvor kan du finne mer av min analyse og kommentar om FIO. Mange tidligere kvartalsvise utgaver av Top SSD-selskapene - inkludere korte artikler om hva hvert selskap gjorde i det kvartalet - og noen ganger relaterer disse artiklene til de spesifikke styrkeene og svakhetene til selskaper med hensyn til teknologitrender. For eksempel diskuterte Q2 2012-utgaven FIO og andre selskaper i sammenheng med utfordringen fra adaptiv RW-flash og DSP-teknologi - som for eksempel fra Skyera. Having sa det - hvis du bare fortsetter å bla ned denne siden - så vil du se utvalgte høydepunkter for FIO s SSD markedsmilestene - hentet fra SSD-historien måned for måned som det skjedde uten å måtte klikke noe annet sted At er det samme formatet for hundrevis av SSD-selskaper - ikke bare Fusion-io Det er bare at noen selskaper gjør flere bølger enn andre - så det er mer å skrive om. Her er noen andre artikler jeg har skrevet - som du kan finne nyttig også. Fusion-io er 1 av over 40 selskaper i PCIe SSD-markedet 1 av en håndfull selskaper i InfiniBand SSD-listen har ofte dukket opp i den raskeste SSD-listen og har vært på 1 sporet i Top SSD Companies List for flere kvartaler enn noe annet selskap. Nå er dette det punktet - hvis Fusion-io skrev denne preamble istedenfor meg - ville medgrunnlegger Rick White si som han ofte har påminnet meg om det fra begynnelsen da han først kontaktet meg mens Selskapet var fortsatt i skygge mot e han sa at hans firma var virkelig et programvare selskap som gjør ting med flash. Så en annen viktig katalog du vil finne dem oppført i er SSD software. Jeg har skrevet om FIO mange ganger før - så jeg m ikke kommer til å bare rehash alle de tingene om ny dynasti vs eldre lagring her - eller fordeler og ulemper med stor vs liten SSD-controller minnearkitektur Jeg vil heller ikke gjenta analysen av hvorfor selskapets ioDrive og ioMemory egentlig er forskjellige fra nesten alle andre typer enterprise SSD, ikke bare like likt PCIe SSDs. What jeg d liker å tenke på i stedet - er det her et selskap - som bare har sendt SSD-er i 5 år - men som allerede har gjort 4 dype endringer i SSD-markedet sin 35 års historie er den korte versjonen i kronologisk rekkefølge. Virksomt på bedriftsservermarkedet - aktivt å markedsføre akselerator SSDs. established wide-scale markedet aksept for PCIe kort enterprise SSDs - som ikke hadde tradisjonelle HDD-grensesnitt og HDD lagringsskjema faktorer. Viste at det er verdier i SSD-selskaper, og derved være den viktigste katalysatoren for en rekke oppkjøp og annen finansiering innenfor SSD-markedet. Viser at hvis du investerer i nok SSD-programvare - kan du endre reglene om hva som er mulig 1 milliard IOPS SSD. roping i bedriftsservermarkedet for aktivt å fremme akselerator SSDs. It er vanskelig å overstate akkurat hva en stor suksess det var da Fusion-io begynte å registrere de store server beslutningstakere i 2009 i en serie avtaler som startet med HP og kort tid etter fortsatte å inkludere IBM og et år senere Dell også. Førfor da hadde serverprodusenter vært uvillige til å utdanne sine kunder om de mulige fordelene med SSD-akselerasjon - fordi de tenkte på det i mer enn en nanosekund - de fryktet at raskere servere kan føre til mindre server salg Så lenge siden 2003 spådde jeg at så snart noen av de store serverne begynte å markedsføre SSD akselererte servere - var det uunngåelig at resten w ould må følge - for å hindre at egne CPUer ser dårlig ut i sammenlignende referanser. Men jeg trodde ikke det ville ta ytterligere 6 år å skje. Selv om noen server oems hadde tilbudt SSD-løsninger før 2009 - ble de aldri fremmet som en del av kjerne serveren produktlinje - men begravet i tekniske salgslister - å bli påkalt i sjeldne situasjoner Likevel ut av alle de selskapene som hadde slitt med problemet med bedriftsbruker SSD-utdanning i så mange år - det var en relativt ny aktør på markedet som endret seg Dette paradigmet for alltid FIO fant ikke løsningen - men FIO gjorde det til en markedsverdenhet. I noen få år vil alle nye bedriftsservere ha SSDs inside. establishing aksept av PCIe SSDs. Most analytikere selv inkludert var overrasket over hvor dramatisk var markedets aksept av PCIe SSD som direkte tilknyttet hurtigoppbevaring i forhold til de lange forventede alternativene til tradisjonelle harddisk kompatible SSDer som SAS SSDs. The tidligste indica at dette kan bli en markedsdefinert trend, var i september 2009 - da det ble oppdaget at søkevolumet for PCIe SSDs hadde overhalet det for 2 5 SSDer jeg sa da - Dette er en tsunamivarsel for SSD-leverandører som adresserer bedriftsserverens akselerasjonsmarkedet I slutten av 2009 var 4 av de 10 SSD-selskapene som markedsførte PCIe SSD-er - men selskapet som gjorde mer enn noe annet for å opphisse brukere med fordelene med å gjøre denne overgangen var Fusion-io. Logikken var overbevisende. Hvis du skulle gå å gå på vei for å øke hastigheten på serveren din med en lokalt tilkoblet SSD - så kan du også gå hele veien og dike HDD-grensesnittets latens også - for å få bedre ytelse til lavere pris. Hver større PCIe SSD-konkurrent jeg har snakket til de siste årene - har anerkjent gjelden de skylder Fusion-io s markedsføring for å gjøre denne delen av SSD-markedet lyd så sexy og hjelpe den til å vokse større og raskere 2011 - året av FIO IPO. Før 2011 - en av de frustrasjoner jeg hadde når man skrev om SSD-markedet, var hvordan å kommunisere til leserne betydningen av individuelle SSD-selskaper. Det var dårlig nok at de opererte i et nisjemarked - hensikten var vanskelig for nybegynnere å forstå - men som SSD-beslutningstakere var nesten alle med unntatt STEC privateide selskaper eller småbedrifter i børsnoterte selskaper, kunne jeg ikke si noe om hvor stor inntektene deres var - og hvor fort de vokste - selv om jeg hadde blitt fortalt disse detaljene. Money er et praktisk mål på hvor mye en selskap eller teknologi er verdt - og i første halvdel av 2001 - var det spekulasjoner om den mulige verdien av SSD-selskaper utløst av Fusion-io s IPO. Selv direkte SSD-konkurrenter ble mottakerne av investorer som - tiltrukket av vekstratene i SSD-markedet - lært at det kan være et sted å investere store deler av loot. The ting om historiske markedsskift er at du enkelt kan gjenkjenne dem når de har happe n - men de er vanskelige å forutsi nøyaktig på forhånd. Når det er sagt, er det lett å forutse at 2012 vil være et år med massiv vekst i SSD-markedet. Hennes FIO har det som trengs for å beholde sin fart. SSD-kaken er blir større - men med flere måter å skille den på - blir det faktisk vanskeligere for et enkelt SSD-selskap å fange opp eller beholde markedetets fantasi. Effektiv markedsføring og evnen til å utnytte SSD-programvare vil alle gjøre en forskjell. Vil du helst kjøpe en rask server SSD fra et programvarefirma som FIO eller et selskap som løser designproblemer med dedikerte chips som Texas Memory Systems Or, er den vinnende markedsstrategien en blanding av noe i mellom disse 2 ekstremer. En ting er det lett å være sikker på om - Fusion-io vil fortsette å være et hett emne i SSD-nyheter for både brukere og konkurrenter i lang tid framover. For mer informasjon om Fusion-io ta en titt på linkene ovenfor og FIO-redaktør nevner on. I øyeblikket snakk med mo re enn 300 SSD-produsenter og en annen 100 eller så selskaper som er nært knust rundt SSD-økosfæren - som alle er profilert her på musesiden. Jeg lærer om nye SSD-selskaper hver dag, inkludert mange i stealth-modus. Hvis du er interessert i det voksende store bildet av SSD-markedet canvass - StorageSearch vil hjelpe deg underveis Mange SSD-selskapets administrerende direktører leser også vår side - og si at de verdsetter vårt troverdige SSD-innhold - selv når vi sier noe som ikke alltid er behagelig å høre jeg håper Du finner det også nyttig. Fusion-io milepæler hentet fra nyere SSD Market History. I september 2007 lanserte Fusion-io ioDrive - en PCIe formfaktor flash SSD med opptil 640GB kapasitet og 100K IOPS ytelse. I august 2008 - Fusion - IO lagde RAID-beskyttelse til flashminne-arrayen i sin Fusion-io PCIe SSD og forbedret RW-ytelse. I september 2008 - Fusion-io avduket ioSAN - en 10GbE eller Infiniband-tilkoblet flash-SSD på PCIe-formfaktor som vil sende i 2009. I februar 2009 - Steve Wozniak ble Chief Scientist ved Fusion-io Wozniak vil fungere som en nøkkel teknisk rådgiver for Fusion-io forsknings - og utviklingsgruppen og vil også arbeide tett med konsernsjef Fusion-io ved å formulere en strategi som vil akselerere utvidelsen av store globale kontoer. I mars 2009 annonserte Fusion-Io en OEM-avtale med HP, hvis nye PCIe-baserte StorageWorks IO-akselerator for HP BladeSystem c-klasseservere er basert på Fusion s ioMemory SSD-teknologi. Et lavnivåformateringsverktøy for HP SSD gjør det mulig for brukere å velge hvilket nivå av over-provisioning som brukes - som en ytelsesjustering. Også i mars 2009 annonserte Fusion-io en forbedret versjon av sin ioDrive - kalt ioDrive Duo som vil sende neste måned, kapasiteten har doblet til 640 GB med 1 2TB planlagt for 2. halvår 2009 Ytelsen har blitt forbedret også IoDrive Duo kan enkelt opprettholde 1 5 Gbytes sek. av lesebåndbredde. Les IOPS-ytelsen er 186 000 4 k pakettstørrelse. ite IOPS når 167.000 4k pakke størrelse. I april 2009 - Fusion-io ble kåret til 1 selskapet i listen over de 10 beste SSD OEMene basert på søkevolum i Q1 2009 Dette var første gang at 1 sporet hadde blitt holdt av en Fusion-io annonserte at SSD-teknologien har gjort det mulig for HP å oppnå 1 million IOPS ved hjelp av 2KB random 7030 read write mix og 8GB s vedvarende gjennomstrømning fra en enkelt ProLiant-server Samarbeider i HPs ProLiant-ingeniørlaboratorier i Houston, bygget teknologier fra HP og Fusion-io et system med 5x 320MB ioDrive Duos og 6x 160MB ioDrives på en enkelt HP ProLiant DL785 G5-server, som kjører med 4 Quad-Core AMD Opteron prosessorer Fusion-io s SSDs hadde tidligere vært den hemmelige ingrediensen i en IBM million IOPS-historie i august 2008. Også i april 2009 annonserte Fusion-io at den har lukket 47 5 millioner i serie B-finansiering og oppkalt en ny administrerende direktør David Bradford. Juni 2009 - Fusion-io annonserte det vil sende en forbrukeroptimalisert versjon av sin bedriftens PCIe SSD-familie i juli. Prisen er 895, og ioXtreme har 80 GB MLC-flashkapasitet og gjennomsnittlig gjennomstrømning på 520 MB s. Støttede OS s inkluderer - Windows XP, Vista og Linux. I juli 2009 - Fusion - Io ble igjen kåret til det 1 selskapet i listen over de 10 beste SSD-OEMene basert på søkevolum i Q 2009. Fusion-io s søkevolum var mer enn 2x så høyt som 3-rangerte selskapet i denne listen indikerte overveldende høy leseraffinitet for Lær mer om dette selskapet. Også i juli 2009 annonserte Fusion-io resultatene av TPC-H benchmark tester sponset av og kjører på Dell-servere, og revidert av Performance Metrics, Inc. Det testede systemet oppnådde 28.772 QphH på en 100 GB database , til en pris på 1 47 per databasetransaksjon. Den typiske 3 års eierkostnaden for hele systemet, inkludert programvare, er sitert som 41 998. I oktober 2009 publiserte Fusion-io en casestudie som viste hvordan deres ioDrive SSDer hjalp MySpace redusere server c ount, hev tilbake 50 rackplass mens økt applikasjonsytelse sammenlignet med sitt eldre SAS RAID-system og kraftig redusert elektrisk kraft. Som et resultat av dette opprinnelige prosjektet planlegger MySpace å erstatte alle de resterende 1,770 2U-serverne med Fusion-io-aktiverte servere når de når deres end - oflife. In november 2009 - Fusion-io avduket detaljer om en veldig rask PCIe formfaktor, InfiniBand-kompatibel, flash SSD designet for 2 uanmeldte offentlige kunder. Hver ioDrive Octal-kort, opptar 2 spor og leverer 800.000 IOPS 4k-pakkestørrelse, 6 GB s båndbredde og har opptil 5 TB maksimal kapasitet implementert av 8x ioMemory-moduler. I desember 2009 annonserte Fusion-io at sin ioMemory PCIe SSD-teknologi er blitt tilpasset av IBM, som først vil markedsføre disse løsningene med opptil 320 GB kapasitet som sin High IOPS SSD PCIe Adaptere for bruk i System x-servere. I mars 2010 ble en video fra Fusion-io omtalt i en ny katalog med SSD-videoer - her på. I april 2010 - NextIO kunngjorde tilgjengeligheten av sin vSTOR S100 - en 3U PCIe tilkoblet SSD med opptil 7TB modulkapasitet og 1 7 millioner IOPS 4TB modell Den beste måten å tenke på er Fusion-io i en boks. I august 2010 annonserte Fusion-io tilgjengeligheten av en ny høy tetthet PCIe SSD - som leverer 1 28 TB MLC kapasitet på ett enkelt kort Når det brukes sammen med Fusion s nylig utgitte ioMemory Virtual Storage Layer, leverer ioMemory-teknologien betydelige ytelsesforbedringer for å oppnå nesten 300 000 vedvarende IOPS. Fusion-io lanserte også en nye initiativer - Fusion-io Technology Alliance Programmet som bidrar til å akselerere utviklingen og markedsføringen av produkter som utnytter selskapets ioMemory-teknologi. I november 2010 sier Fusion-io at det skal sende et nettbasert kontrollpanel - kalt ioSphere - for overvåking, analyse av sanntidsytelse og styring av SSD-er en gang i 1. kvartal 2011. Fusion-io denne måneden satt nye fartsposter med sin dobbeltspalt spalte ioDrive Octal SSD - achi eving 1 million IOPS 6 2 GB s med båndbredde samtidig som det tilbyr kapasitet på opptil 5 7TB. I desember 2010 annonserte Fusion-io at det har jobbet tett med Credit Suisse for å integrere ioMemory SSDer med sin Advanced Execution Services trading plattform for å forbedre dataene sine tilgangsresultater, som maksimerer effektiviteten av plattformarkitekturene med lav latenshandel. I januar 2011 annonserte Fusion-io en ny distributør i Japan - Tokyo Electron Device - og rapporterte at de siste 12 månedene hadde sendt mer enn 15 petabytes av sin virksomhet flash SSD akseleratorer. I mars 2011 - Fusion-io annonsert at den har arkivert en registreringserklæring på Form S-1 med SEC for en foreslått IPO av aksjer i sin felles lager. StoneFly kunngjorde at den vil integrere Fusion-io s ioMemory akseleratorer i ISCSI-lagringssystemene. I mai 2011 annonserte Fusion-io at flere av sine PCIe SSDer, inkludert 640GB ioDrives og 1 28TB Duo, nå er tilgjengelige fra Dell - som også forlenge nå mber av serverplattformer som støtter disse akseleratoralternativene. I august 2011 annonserte Fusion-io at den har inngått en endelig avtale om å kjøpe IO Turbine for omtrent 95 millioner. I september 2011 annonserte Kaminario at den har integrert Fusion-io s PCIe SSDs som et nytt alternativ i sin K2 FC SAN-kompatible SSD-produktlinje som hittil var RAM SSD bare for å gi flash - og hybridlagringsalternativer. Med de nye alternativene kan K2 levere fra 3 til 30TB non-stop, beskyttet og selvhelende, bladserverbasert flash lagring i 4U til 12U rackplass med RW latens på 260 150 mikrosekunder til en listepris på 30K TB. And også - Fusion-io annonsert at dets nye SureErase data sanitization verktøyet er bekreftet som møte Department of Defense sanitization standarder av Forsvarets informasjonssystemer SureErase gjør det mulig for brukere å fjerne alle dataene på en ioMemory-basert teknologi på en sikker måte, i henhold til DoD NIST-standarder, uavhengig av kapasitet på mindre enn 1 minutt I oktober 2011 annonserte Fusion-io at den vil prøve nye raskere modeller i sitt utvalg av PCIe SSDs i november. IoDrive2-familien pdf vil tilby RW latency på 68 15 mikrosekunder for MLC-modellene og RW IOPS på 350k 510K IOPS 512B for SLC-modeller. I november 2011 - Fusion-io sa det er på jakt etter mer finansiering - ytterligere 300 millioner ca FIO sier at 3 kunder utgjorde 77 av inntektene sine i det siste kvartalet hvor selskapet rapporterte omsetning på 74 millioner - nesten 3x høyere enn et år siden Men selskapet forventer at omsetningsveksten for hele FY2012 vil dempe ned til omtrent 55. Fusion-io annonserte at den vil sende 10TB versjoner av sin ioDrive Octal såkalt fordi den inneholder 8 minnemoduler på dobbelt - brede PCIe-kort i neste kvartal - som leverer 1 3 millioner IOPS med 6 7 GB s båndbredde. I januar 2012 - I en historisk demonstrasjon i denne måneden viser evnen til latensminskning. Auto Commit Memory ACM-utvidelse Fusion-io annonserte det h annonsen oversteg 1 milliard IOPS 64 byte datapakker i en konfigurasjon som brukte 8 HP-servere hver konfigurert med 8x ioDrive2 Duo PCIe SSD. I mai 2012 - Fusion-io viste sin første 2 5 SSD-tilkobling via SCSI Express. I august 2012 - Fusion-io lanserte sin ION-programvare - et verktøy for å buldre ditt eget nettverkskompatible SSD-rack ved å legge til noen Fusion-io SSD-kort og deres nye programvare til en hvilken som helst ledende server. I januar 2013 - Fusion-Io ga ut en ny PCIe SSD kalt ioScale 3 2TB på en enkelt halvlengde PCIe-spor som er rettet mot kostnadssensitive og teknisk kyndige kunder som har potensial til å bruke tusenvis av kort i sine installasjoner i nye dynastiske foretak SSD apps. Prisene er under 3.900 TB, og den minste bestillingsmengden er 100 enheter. Mars 2013 - Fusion-io annonserte at det hadde kjøpt et annet lagringsprogramvare - ID7 - den primære utvikleren av SCST SCSI måldelsystemet for Linux - som hadde samarbeidet om utviklingen av FIO s ION data acceleration Fusion-io annonserte at medstifterne David Flynn, som hadde vært konsernsjef, og president og Rick White, som hadde vært CMO, har sagt opp og vil forfølge fremtidige entreprenørskapsaktiviteter sammen senere. Primære data. I juni 2014 lanserte Fusion-io 2 nye gen 2 0 x8 standardhøyde, halvlengde PCIe SSD-produktlinjer - som de kaller Atomic Series - og som bruker 19nm til 21nm nand flash. Også i juni 2014 annonserte SanDisk en Fusion-io har gitt ut en ny PCIe SSD kalt ioScale 3 2TB på en enkelt halv lengde PCIe. Det er en avtale om å kjøpe Fusion-io for ca 1 1 milliard. Fusion-io stillinger ioScale for nye SSD Dynasties. Editors - 16. januar 2013 slot som er rettet mot teknisk kunnskapsrike kunder som har potensial til å bruke tusenvis av kort i deres installasjoner i nye dynastiske foretak SSD apps. Prisene er under 3.900 TB og minimumsordren er 100 enheter. Editors kommentarer - Wh men du ser først på dette produktet - du kan kanskje være fristet til å tenke - så hva er det ikke like i evnen til andre produkter som FIO og andre har sendt allerede. På en måte har du det riktig. IoScale s maskinvare design er basert på FIOs erfaring med å lage lavpris PCIe SSD-er for arbeidsstasjonsmarkedet - som ligger like nær forbrukermarkedsprispresset som FIO får for tiden. Men ioScale er rettet mot en spesiell klasse av bedriftssuperbrukere - hvis apps og selskaper Jeg ringer - henholdsvis ny dynasti og mørk materie. Rick White CMO Fusion-io fortalte meg at når de gjorde markedsundersøkelser til hvilke kunder som allerede brukte SSD-ene, oppdaget de de store bedriftene SSD-kunder kunne segmenteres i 2 grupper som overfladisk hadde lignende ytelsesbehov - men var svært forskjellige på måten de verdsatt på, slik at det var slik at de var tradisjonelle med programvaren. De håndterer pålitelighet. Hvor ofte oppdaterer og erstatter de sine infrasjoner. tructure. how de vurderer kostnadseffekten av funksjoner innen SSDs. The tradisjonelle bedriftskunder har profiler som alle i bransjen vet om og tar sikte på sine produkter - men den nye typen bedriftskunder har behov som bare begynner å klargjøre - og for denne sistnevnte typen kunde - SSDer er en strategisk bedriftsforetak - fordi de kan konvertere effektivitet i rå databehandlingsteknologi til ekte konkurransefortrinn. Fusion-io er et av de få selskapene i verden som allerede har et sett med disse sistnevnte skyvedata fabrikkøkonomiske kunder som hver allerede har tusenvis av høyytelses PCIe SSDer - og som har muligheten til å skalere seg vesentlig dersom deres krav er oppfylt og SSD-aktiverte økonomien vokser i forventede retninger. Rick fortalte meg at disse kundene vil ha skalerbar SSD ytelse og lave kostnader - men de trenger ikke mange av de sammenlagte frills som anses for å være nødvendige for tradisjonelle SSD-kunder. Når eldre apper rapporterer feilaktige stasjoner, endrer de stasjonen eller stativet. Når uber nye dynastiske SSD-brukere rapporterer feil - de ruter rundt dem. Da når tiden kommer til å oppgradere CPU og lagringskapasitet per kvadratfot av regionen i datacenteret - hele mye er forkliftet ut og erstattet - feil og unfaulty rack - gjør ingen forskjell. Også - i disse appene - hot plugger-stasjoner er en frill som bare ikke er verdt å betale for. Den mørke saken SSD-kunder - som ioScale er rettet mot - også vet mye mer om de tekniske begrensningene til infrastrukturen deres - og har teknisk kompetanse til å endre ting som passer dem bedre - hvis de synes det er verdt. Så - for eksempel - evnen til å dykke inn i SSD APIer og endre deres apps kode for å få speedups eller annen ny funksjonalitet - er noe de vil gjøre - mens tradisjonelle bedriftskunder foretrekker all ny maskinvare til å jobbe med eksisterende programvare i en tweak-free environment. Under min samtale med Rick White - Jeg henviste tilbake til ION-programvaren som FIO lanserte i august 2012 - og som gjør at brukerne kan konvertere en standard server og en haug med PCIe SSD-er til en tradisjonell SAN-kompatibel rackmount SSD. Min vurdering av det produktet som ble delt med leserne på det tidspunktet - var det hvis det tilfredsstillte behovene til et lite antall superbrukerne - som hver kunne kjøpe kanskje hundrevis eller tusenvis av slike systemer - som gjorde det verdt for FIO å pakke konseptet og lansere det jeg trodde analysen jeg hadde sett i andre steder - som sammenlignet med tradisjonelle rack SSDs manglet helt poenget. Rik bekreftet at analysen min var nærmere merket - og mange ganger i diskusjonen vår kom vi tilbake til problemene i SSD-markedet forårsaket av feil og ufullstendig markedsundersøkelser og feilforståelser av hva de virkelige problemene i markedet var. Min måte å oppsummere dette på er at hvis du spør en masse folk som går på messesenter, hva synes du om SSDs? Du skal få en annet resultat når du snakker med folk som allerede er dypt engasjert i SSD-markedet, har allerede gjort mange SSD-prosjekter, og som bruker nesten alle sine våkne timer, og tenker på hva mer kan de gjøre hvis de hadde enda bedre SSDs. It s ikke at den tradisjonelle markedsundersøkelsen gir deg feil svar - det er mer det - hvis du ikke er på riktig sted i SSD-markedet, forstår du ikke nok til å stille de riktige spørsmålene - og du har nok ikke tilgang til folk som til slutt vil bestemme svarene. Fusion-io er ikke det eneste SSD-selskapet som får verdiskapende innsikt ved å undersøke sine strategiske kunder. Jeg rapporterte i fjor at SanDisk hadde tilpasset sin tilnærming til bedriftskunder ved å bestemme seg for å støtte konkurrerende maskinvare med sin FlashSoft software And there are many more examples I could mention if I had the time. the buzz around FIO hasn t gone away. Editor - April 2012 - Market analysts have been giving a lot of attention to Fusion-io i n the past 12 months even if the context may be driven by anticipating the scattering effect on other SSD oem competitors who are in the same SSD free fire zone Indeed so great was this mania in 2011 that I dubbed it - year of the FIO IPO But even as I write this - 1 3 of the way through 2012 year of the enterprise SSD goldrush the buzz around FIO hasn t gone away. I get more questions about Fusion-io from readers who are investors and SSD analysts in banks than about any other company. In March 2012 I was asked if the current valuation of FIO - at around 3 billion - was just a bunch of hype. When I get this type of question I try to share my picture of the SSD market and where I think the technology is going It s up to readers to figure out for themselves how much of this makes sense and whether to include some of it in their own thinking I m not an investor in any single SSD company or group of SSD companies But as this is my company s 13th year selling enterprise SSD ads - and SSD ads are close to 100 of our business - you could say I m invested in the success or failure of the whole SSD market. reply to - is 3 billion for FIO hype. This is what I said. The valuation depends on your timescale. I m not an expert on shares But I have been a good guesser at the relative values of companies. Is FIO worth signficantly more than any other enterprise SSD company at the moment based on what they re known publicly to be doing. Is 3 billion justifiable. My view is that enterprise SSDs will be a 100B year market by the end of this decade - and that PCIe or whatever replaces it will be a sizable chunk of that pie. Every enterprise server will have SSD acceleration inside the box - instead of less than 2 today. Also - we re at the early days of figuring out what SSD software is worth. Owning the SSD software layers which wrap around the servers could more important than owning the OS. Are FIO smart enough to do that. They employ 3 of the top 10 smartest SSD market people in the world that I know So it s possible. Another possibility is that when the SSD market gets much bigger than it is today - a memory maker like Samsung might want to acquire them. FIO s software is the cheapest and most scalable way to convert unreliable flash into storage. This sentence below wasn t in my email reply - but has been added to this article. FIO s technology is downwardly scalable too - to the notebook market for example - but the upwardly scalable part is where the value lies today. There are many possible business models which could be built on this base. As a cautionary warning - all technology companies have the ability to shoot themselves in the foot too. I don t think any current known SSD competitor can beat FIO head to head in it core market new dynasty enterprise storage - although the alternative slots in legacy enterprise are equally big opportunities for other companies. But if FIO released a version of software which trashed customer data - for example - that would be worse for their reputation than recalls by Intel which is thought of as being flaky in some enterprise circles But Intel has enough alternative resources to recover temporary SSD setbacks. What will SanDisk really get from Fusion-io. Editor - June 16, 2014 - SanDisk today announced a definitive agreement to acquire Fusion-io in all-cash transaction valued at approximately 1 1 billion. Editor s comments - the result of combining the product lines from SanDisk and Fusion-io will be an enterprise SSD product offering which is unmatched in the industry in a broad range of enterprise SSD product categories including. from Fusion. established leadership in PCIe SSDs and SSD software. potential upside and leadership in rackmount SSDs. from SanDisk. established leadership in efficient SAS SSDs SATA SSDs adaptive R W flash controller technology and also caching SSD software. potential upside and leadership in memory channel SSDs. The acquisition will enable several new things which would not have been technically possible or profitably viable from either company on its own including. Fusion-io s software is scalable downwards into more market segments such as consumer and commodity enterprise array components such as 2 5 PCIe SSDs which were not attractive for FIO to pu rsue on it own. But for a flash memory company like SanDisk the ability to create controllerless SSDs - would enable entirely new product types to be built - SSDs built on such technology without internal microcontroller offload processors would be the cheapest in class - compared to all traditional SSDs with internal CPUs. Fusion-io s rackmount storage virtualization software will open up new markets for SanDisk s SATA SSDs. For example in the no-frills embedded rackmount segment SanDisk would be able to offer customers a rackfull of SATA SSDs as a basic integration component - thereby simplifying integration and support issues for customers who need large quantities of vanilla storage racks. And Fusion-io s hybrid array product line - is a ready made platform for spawning a new high end storage array - which could use low cost flash SSDs instead of hard drives. At the high end business level - for SanDisk - the ability to monetize flash at the rackmount systems level which is the most eff icient way to convert raw flash chips into usable enterprise SSDs is a rational next step from its acquisition last year of the world leading adaptive controller technology from SMART. All memory makers are operating under self imposed constraints on investing new capacity for flash wafer starts - while they evaluate what comes next. So one way to raise the revenue ceiling from the same raw flash is to own big controller architecture with high utilization effectiveness like that from Fusion-io which multiplies upwards how many petabytes of virtual usable flash can be delivered to satisfy users compared to other more wasteful designs and business channels. That consideration - the ability to get more enterprise petabytes out from the same raw flash chips in - by shipping it through better architecture - is a more significant business factor in the flash memory market today than the ability to do another cell geometry shrink - or adding a few more layers of toppings on the 3D nand pizza. Wha t will SanDisk really get from Fusion-io - more usable flash petabytes out from the same raw wafer starts - due to better architecture. and here s some more. For those interested in the emerging memory channel SSD market - I ve written an article - which speculates what could happen to this class of flash DIMM SSDs in various hypothetical contexts - such as - whether or not SanDisk also acquires Diablo. and let s not forget that other - Why - question. Why was Fusion-io - the best known and most often admired enterprise SSD company - unable to survive as an independent company - Here are the technology and reasons. how to turn around Fusion-io. Editor - October 23, 2013 - Fusion-io today announced several changes in key personnel coincidentally with its latest quarterly report - in which revenue 86 million declined 27 compared to the year ago period The people changes include. departure of the company s CFO Dennis Wolf. arrival of new chief strategy officer - Gary Smerdon who set up the fast g rowing PCIe SSD business at LSI. arrival of a new board member - Dr Edward H Frank whose past includes Apple, Broadcom and Sun Microsystems. Editor s comments - you might think it s ironic that Fusion-io - the company which established the legitimacy of PCIe SSDs as a key center of gravity within enterprise technology space - has now turned to one of the industry s newest PCIe SSD vendors for a sense of business direction But this makes sense for several reasons. there was a vacuum in marketing in FIO initially stemming from the departure of CMO Rick White 5 months ago. In the same year in which LSI entered the PCIe SSD market it also became the 2 company in shipment volumes So LSI does have some things it can teach Fusion-io about other ways it can do business - even if FIO s core technology assets in software are significantly better. Over and above whatever is happening in the hotly contested PCIe SSD market - however - Fusion-io in the past year has also embarked on serious investments and customer facing commitments on a course which could if executed properly also make the company a leader in 2 product categories within the rackmount SSD market. I said if executed properly advisedly - because seen from an external perspective FIO s rackmount systems shop looks more like it has been resourced like a Cinderella sideline - as a stall dressed simply to sell more PCIe SSDs. If fast SSD boxes and hybrid arrays are a serious business opportunity for FIO and I think they are then it s not enough of a business development strategy to develop the raw technology, throw some webinars saying it works at YouTube - and waiting to see what happens. Fusion-io s rackmount SSD business - is going head to head with other competitors for whom this is their main thing So FIO s systems business needs to have its own clearer sense of identity. That means more marketing, more resources and more cash to support the different business characteristics of selling boxes. We ll have to see what new s trategies emerge from the company Doing more things better from a marketing perspective costs more - so some investors might howl in the short term But if it takes them and FIO s customers to a better place then they ve been sliding towards recently - the investors won t grumble. PS - OK if you are one of those still grumbling - then before you send me an email - here s another footnote. Maybe you didn t see the detailed bit at the center of my SSD software event horizon blog - which talked about the revenue pain which results from the escalating effect of SSD utilization improvements from software when they are delivered to a non diverse customer base in too short an elapsed time period. The effect is the same as if Boeing rang up all its airline customers and said - we ve got a new technology improvement which lets you carry 3x as many passengers in the same plane body while using the same total fuel And BTW - we can deliver it to you as a free upgrade to your existing fleets too. Now we all suspect that in the aircraft business - if they could do such an improvement - they d hush it up - and hope instead to stretch out the competitive gain over 20 to 30 years Because it would be bad business to do otherwise - as the airline passenger market couldn t grow fast enough to absorb such a rapid scale up in utilization efficiency. But the SSD market is different If you don t keep improving your products now - someone else will come along and take your place And SSD passenger numbers have a long way to grow yet - because most apps servers aren t frequent flyers on SSD Airlines. Fusion-io s webcast on rackmount related technologies. Editor - September 11, 2013 - The other thing which Fusion-io would like you to recognize them for - is rackmount storage The company yesterday announced that it will be talking about this in a webcast tomorrow Thursday 9am PT. Editor s comments - Using PCIe SSDs as components within rackmount SSDs is already a well established concept in SSD s recent past - and expected to remain one of the key uses in enterprise SSD s future too. A company called Dolphin launched the first such systems back in March 2009.And Fusion-io s own ioDrives have been integrated by various companies within rackmount storage systems in the past starting with - NextIO - as fast but software-less storage April 2010 , and notably followed in a very different way as the raw flash in ultrafast high availability FC SAN SSDs by Kaminario September 2011.But for anyone who thought this might be a good idea - but didn t see why they should have to buy this kind of solution from another new vendor - they only had to wait till August 2012 - which is when Fusion-io launched its ION product - a software bundle which enabled any user to build their own legacy software compatible fast FC SAN compatible SSD rack using a bunch of iodrives and almost any customer preferred standard server. That created the possibility of a new competitive choice for those in the Violin perform ance category. But for those interested in SSD acceleration whose needs for performance and cost were more modest - there would soon be another way they could use FIO s PCIe SSDs in a different way as the flash cache in iSCSI hybrid HDD racks. An early example of this in March 2011 - was iSCSI hybrid systems by StoneFly and then later we heard about iSCSI systems by NexGen Storage which Fusion-io acquired in April 2013.Nevertheless - for most people in the enterprise SSD market - the mere mortals who haven t already got inside Fusion-io s priviledged big customer gatekeeper orbit - it has been exceedingly difficult to get a coherent picture of whether these systems products are relevant - and if so - how to buy them. Delays in getting that information were undoubtedly not helped by the need to assimilate the NexGen products into a business culture in which hard drives had previously been anathema - coupled with an ultra competitive market outlook the quality and diversity of competing opt ions facing users in this market is very high and a reorganization due to the precipitous change in leadership 4 months ago. So despite the title Flash First for Hybrid and All Flash Storage I m sure that even more of you than usual - will be interested to learn what FIO has to say on this particular subject. more links to FIO rackmount info - added later. Fusion-io enters the iSCSI array market. Editor - April 24, 2013 - Fusion-io made 2 significant announcements today. The 1st of these was anticipated - FIO s financial results for the quarter ended March 31 - revenue of 88 million down 27 from the preceding quarter and down 7 from the year ago quarter. The 2nd of these was the real news - that FIO has acquired another company - NexGen Storage for 119 million. NexGen s n5 systems are SSD ASAPs hybrid caching systems with integrated real-time dedupe and QoS controls for VDI apps which use Fusion s PCIe SSDs in standard servers with conventional hard drives to deliver fast enough iSCSI hybrid storage for SME and departmental needs in a 3U rack which delivers upto 150K IOPS and 16TB to 192TB raw capacity. NeGen claims that on a per-U basis their systems deliver 10x more IOPS than HDD arrays, 3x more IOPS U than conventional hybrid arrays and 3x more GB U for VDI apps than pure SSD arrays. These kinds of comparisons always depend on which competitor you re comparing with and when the comparison was done However - the company has enough customer case studies and independent analysis papers on its site to show that real customers liked the products. Summing up the 2 stories today. FIO had already indicated that its revenue from its known biggest customers would decline for a few quarters - so the financial results are not a great surprise But the NexGen announcement has opened the door to an entirely new type of customer for Fusion-io at the other end of the SSD adoption scale - compared to the well known big customers which have until now dominated FIO s business. FIO is used to be ing the leader in the PCIe SSD market which it largely helped to create as a significant new part of the server ecosystem But it will require a different type of marketing and business development approach to convert the potential of NexGen s technology into an equivalent leading role in the more conservative and crowded iSCSI market. On the other hand if you add NexGen s hybrid iSCSI IP to the marketing magic of Fusion-io - it s safe to predict that the iSCSI market will soon be getting a wake up call the likes of which it has never seen before. If an SSD company is worth significantly more or less or about the same on a Friday than it was on the Monday. Editor - January 30, 2013 - Fusion-io s results will be announced when the markets close today, and because of FIO s position in the SSD market - it seems like many people just hold their breath and wait to see what happens. I wrote about this tense waiting period for investors, customers and even competitors in an article 3 months ago ca lled - SSD investments, x8 flash, and ETs - which may calm you down if you re feeling anxious. Later - January 31, 2013 - the results reported were - revenue of 120 million in the recent quarter, up 43 from the year ago period. For any other company that would be a great result - but FIO had to explain to stakeholders why its revenue growth apparently slowed down More details in their press release. Even before looking at what FIO said I wasn t surprised to see a small slowdown in growth With so many different ways to do the same type of acceleration now in the market - and so many complex new SSD software options available - I suspect it s taking even dedicated FIO customers a bit longer to evaluate and optimize the exact configuration of the solutions they need - even when they have already bought into the idea that they want more of something that s nearly the same. Customer pragmatism comes into it too The SSD platform decisions being made now - will have to make sense in 5 years time too. Later still - February 1, 2013 - a reader asked me to expand on the above point - particularly given his concern that FIO is suggesting that revenue may be even lower in the next quarter. Please bear in mind that this is my own analysis and speculation of what may be happening in the market right now Most of the text below is cut and paste from an email I sent to a reader shortly before putting it on this webpage. re - what could cause big enterprise SSD users in new dynasty apps to slow down their uptake of SSDs for a while - given that analysts like me have projected that the total adoption in this market will grow a lot this year. The dynamics of big SSD customers go like this. They ve seen details of new upcoming products or memory technologies which look cheaper than what they re buying but maybe the software for the new stuff isn t what they want yet. If they re a big Fusion-io customer they obviously like FIO but if the customer isn t careful how they fit the FIO stuff into their company framework they know they ll be locked into FIO just as much as previous generations were locked into IBM360 or VMS or Solaris so they re looking at all the other things in the market - including other suppliers and ways of doing things - and trying to figure out - is there a way to use more of this FIO stuff easily without getting locked in. And how about the other SSD silos in the enterprise where FIO isn t a supplier - but somehow it all has to play together. There are many variables to optimize - and it s naiive to pretend they can all be kept separate and managed independently forever. THE SSD SOFTWARE PLATFORM will become the way that users will interpret all SSD purchases in future I think about 5 different companies have a viable prospect of owning that enterprise front end and being important gateways in the enterprise SSD world I ve talked to most of them and to other companies who want to be the SSD platform. Prospects for users are scary as they realize SSDs are not a s hort term fix but will become the biggest place they put their future server budgets in It means that users will wait and try and figure things out But if they wait too long their infrastructure slows down gets less competitive. The odds are if you ve already got FIO or some other vendor s key SSD tool which works you are already locked in but just don t want to admit it. Are you safer using FIO through a 3rd party - SanDisk FlashSoft platform yeah maybe - if that s possible - but then you lose the performance - you could get from embedding Fusion-io s APIs. And BTW SanDisk has only been in the software business for a handful or quarters. ditto comments re - OCZ s VXL. Customer navel gazing and SSD software lock-in concerns are real and serious But not easily solvable. Once you start using SSDs you can t stop using more. The future SSD purchases will have to be made with someone Some problems have no tidy solution Figuring out the best way to architect SSD datacenters and creating internal st andards takes time But there isn t any time. Another simpler answer - given in FIO s own conference call - but which I hadn t heard till after writing this piece - is that if the customers are getting cleverer at using SSDs - what CEO, David Flynn referred to as their increased efficiency - then in the short term they can do the same workload they planned earlier with less SSDs - for now. But it s reasonable to assume that will simply lower the viability threshold for using SSDs in other new functions too - because the SSD cost per added business customer value is better Which means even more SSD demand from new apps down the road. Meanwhile users who have stuck rigidly with legacy SSD architectures - think they don t have to worry so much about these issues - because the SSD fits into their pre-existing schema for doing things But even the legacy SSD solutions have started to add personality traits And even legacy architecture SSDs will have to fit into your future SSD software platform. Legacy apps users can delay for now making these decisions and still avoid getting too stuck into any single supplier - but they will have to go through the same tortuous company-wide SSD needs analysis themselves too - in the next year or so too - in order to get the best value for what they re doing. FREE registration required to continue. You have viewed 6 pages within the last 6 hours To continue, please register at Stock Options Channel for unlimited page views and our free weekly newsletter, by entering your name and email address below Registration is absolutely free By registering, you agree to our privacy policy terms of use If you are in Canada, you must click here for alternate registration page. Problems with your registration sticking Enable your browser to receive our cookie to resolve Other questions Email us atmit To Purchase Fusion-io At 10, Earn 17 Copyright 2012 - 2017, All Rights Reserved. Nothing in Stock Options Channel is intended to be investment advice, nor does it represent the opinion of, counsel from, or recommendations by BNK Invest Inc or any of its affiliates, subsidiaries or partners None of the information contained herein constitutes a recommendation that any particular security, portfolio, transaction, or investment strategy is suitable for any specific person All viewers agree that under no circumstances will BNK Invest, Inc its subsidiaries, partners, officers, employees, affiliates, or agents be held liable for any loss or damage caused by your reliance on information obtained By visiting, using or viewing this site, you agree to the following Full Disclaimer Terms of Use and Privacy Policy Video widget and market videos powered by Market News Video Quote and option data delayed at least 15 minutes stock quote data powered by Ticker Technologies and Mergent Contact Stock Options Channel Meet Our Editorial Staff.

No comments:

Post a Comment